Istraživanja govore da studenti pristupaju učenju
na jedan od tri načina: dubinski pristup, površinski pristup i
strateški pristup. Studenti koji učenju pristupaju dubinski (deep approach)
žele uočiti smisao predmeta, razumjeti, angažirati se, povezivati,
analizirati, smještati u kontekst. Studenti s površinskim pristupom (surface approach)
nisu prvenstveno zainteresirani za razumijevanje predmeta – njihova je
temeljna motivacija «proći» ispit i dobiti diplomu. Zanima ih što se
treba učiniti za dobivanje ocjene, a ne za postizanje kvalitetnih
znanja. Studenti koji zauzimaju strateški pristup učenju (pristup
«postignuća») žele ostvariti dobar uspjeh u studiju, organizirati se
tako da postignu dobar omjer između ulaganja napora i postizanja
rezultata, pri čemu će se raspitivati o načinima ispitivanja i rado
koristiti iskustva prethodnih generacija (cue seekers).
Iako je jasno da je dubinski pristup učenju
onaj koji je poželjan, istraživanja i iskustva govore da je i
kombinacija dubinskog i strateškog pristupa također «dobitna
kombinacija», ali i da sve više studenata posiže za strateškim
pristupom učenju.
Nema komentara:
Objavi komentar