četvrtak, 17. svibnja 2012.

Nešto o motivaciji prilikom učenja...

Istraživanja govore da studenti pristupaju učenju na jedan od tri načina: dubinski pristup, površinski pristup i strateški pristup. Studenti koji učenju pristupaju dubinski (deep approach) žele uočiti smisao predmeta, razumjeti, angažirati se, povezivati, analizirati, smještati u kontekst. Studenti s površinskim pristupom (surface approach) nisu prvenstveno zainteresirani za razumijevanje predmeta – njihova je temeljna motivacija «proći» ispit i dobiti diplomu. Zanima ih što se treba učiniti za dobivanje ocjene, a ne za postizanje kvalitetnih znanja. Studenti koji zauzimaju strateški pristup učenju (pristup «postignuća») žele ostvariti dobar uspjeh u studiju, organizirati se tako da postignu dobar omjer između ulaganja napora i postizanja rezultata, pri čemu će se raspitivati o načinima ispitivanja i rado koristiti iskustva prethodnih generacija (cue seekers).
Iako je jasno da je dubinski pristup učenju onaj koji je poželjan, istraživanja i iskustva govore da je i kombinacija dubinskog i strateškog pristupa također «dobitna kombinacija», ali i da sve više studenata posiže za strateškim pristupom učenju.

Nema komentara:

Objavi komentar